به گزارش سینماپرس، نحوه شرکت در مسابقه نما به نما مجید محمودی، تهیـهکننده مسابقه «نما بـه نما» اولین برنامـه زنده درون شبکه آیفیلم است. نحوه شرکت در مسابقه نما به نما او از سال ۷۶ که تا ۸۴ درون سمت مدیرتولید برنامـههای «تهران بیست» و «پخش پنج» درون شبکه پنج و جام جم فعالیت کرده است. نحوه شرکت در مسابقه نما به نما بـه قول خودش از اولین مسابقه تلفنی کـه از تلویزیون پخش شده، بـه نوعی درون اغلب آنـها حضور داشته است. محمودی تهیـهکنندگی مسابقه تلفنی «ردپا» درون سال ۸۶ را نیز درون کارنامـه کاری خود دارد. حالا نیز اولین تجربه همکاریاش با آیفیلم را با تهیـهکنندگی مسابقه تلفنی «نما بـه نما» آغاز کرده است. مسابقهای کـه بهجهت محتوای جذاب و هیجان، مخاطبان زیـادی را بـه سمت خودش متوجه کرده است. بـه همـین جهت با مجید محمودی درباره جزئیـات این مسابقه و چگونگی شکل گرفتن آن بـه گفتوگو نشستهایم.
از نحوه آغاز همکاریتان با آیفیلم برایمان بگویید.
پیش از این با شبکه آیفیلم همکاری نداشتم. متوجه شدم کـه مسابقهای درون شبکه درون حال پخش هست و گویـا مدیران شبکه، از تهیـهکنندگان مختلف به منظور مسابقهای با رویکردی جدید، طرح خواستهاند. من هم طرحم را ارائه دادم و در ادامـه بـه ما خبر دادند کـه طرح شما مورد قبول واقع شده هست و اینگونـه شد کـه ساخت برنامـه را آغاز کردیم.
چطور شد کـه عنوان «نما بـه نما» به منظور مسابقه انتخاب شد؟
«نما بـه نما» نام یک کتاب ۲ جلدی هست که درون بحث سینما و تلویزیون و کارگردانی مرجع است. بـه سبب نزدیکی موضوع آن بـه محتوای مسابقه، این نام به منظور عنوان مسابقه انتخاب شد. این مسابقه بـه گونـهای هست که از شرکتکنندگان، درباره نام، جزئیـات و عوامل سازنده فیلمو سریـالهای ایرانی، ایرانشناسی و اطلاعات عمومـی سؤال مـیشود.
چطور بـه گرافیک برنامـه رسیدید؟
آقای سعادت، سازنده گرافیک این برنامـه را سالهاست کـه مـیشناسم. طراحی و ساخت گرافیک تعداد زیـادی از مسابقات تلفنی را ایشان انجام دادهاند؛ مثل ردپا، گوی و مـیدان، پله هشتم و مسابقات مطرح دیگر. طرح اولیـه و نحوه ورود بـه مسابقه و غیره را با او درون مـیان گذاشتم. سعی کردیم بازی هایی طراحی کنیم کـه با این تأخیر چند ثانیـهای کـه بینندگان مـیبینند، همخوانی داشته باشد. مثلاً ما مـیخواستیم با توجه بـه حالوهوای شبکه آیفیلم و حضور سعید شیخزاده (که دوبلور توانمندی است) بـه عنوان یکی از مجریـان، دوبله هم درون مسابقات قرار بدهیم؛ اما تأخیر زمانی ۸ که تا ۱۲ ثانیـهای این اجازه را بـه ما نداد. شایـان رنجبر هم به منظور یکدست شدن المانها و گرافیک برنامـه مدتی بـه ما کمک د. ممکن هست در ادامـه، به منظور پیشگیری از تکراری شدن بازیها، بازیهای جدیدی اضافه کنیم.
مدت محدودی هم تهیـهکنندگی «مسابقه ۳۰۰ ثانیـه» را برعهده گرفتید. این تجربه درون مسابقه «نما بـه نما» چه تأثیری داشت؟
آیفیلم از نظر فنی و استودیو بـه مراتب بهتر از سیما هست و همکاری دو ماههام درون مسابقه «۳۰۰ ثانیـه» کمک بزرگی بـه من کرد کـه برای این مسابقه با تجربه بیشتری کار را آغاز کنم.
نحوه شرکت درون مسابقه چگونـه و جایزهها بـه چه نحوی است؟
با شرکت درون مسابقه و پاسخ بـه سؤالات، امتیـازی به منظور شرکتکننده ثبت مـیشود. بالا بردن سقف امتیـاز بـه این خاطر هست که با هر ۱۰ امتیـاز، یک شانس به منظور حضور درون قرعه کشی، اضافه مـیشود بـه صورت مـیانگین درون هر نوبت از برنامـه ۲ شرکتکننده شرکت مـیکنند و در مجموع ۴ نفر درون روز مـیتوانند درون مسابقه شرکت کنند ... اگر شرکت کننده ای موفق بهب سقف جایزه نشود، مابقی جایزه اش بـه شرکتکننده تلفنی مـیرسد کـه نتوانسته درون مسابقه تلویزیونی شرکت کند. قرعه کشی به منظور این افراد هم آخر همان روز انجام مـی شود و در مسابقه فردا شمارهها اعلام مـیگردد. بـه ازای هر شرکتکننده تلویزیونی، یک شرکت کننده تلفنی هم جایزه دریـافت مـیکند. اگر شرکتکنندهای سقف جایزه را هم کامل دریـافت کند، یک جایزه جایگزین به منظور شرکت کننده تلفنی درون نظر گرفته مـیشود.
مجریـان مسابقه «نمابه نما» درون چه نوبتی از پخش برنامـه حضور دارند؟
خانم نجمـه جودکی درون ســاعت ۱۴:۳۰ که تا ۱۵:۰۰ و سعید شیخزاده درون ســاعت ۱۷:۳۰ که تا ۱۸:۰۰ و حسین رفیعی درون روزهای شنبه ساعت ۱۴:۳۰ و سه شنبه ۱۷:۳۰ اجرا مـیکنند.
با توجه بـه حجم زیـاد تماسهایی کـه با این مسابقه گرفته مـیشود، بهنظر مـیرسد مخاطبان خاص و بعضاً حرفهای خودش را پیدا کرده است. چه عواملی درون جذابیت مسابقه دخیل هستند؟
برای شــرکت درون «نما بـه نما» ازنقاط مختلف کشور حتی جاهایی کـه اسمش برایمان ناآشناســت، با ما تماس گرفته مـیشودو مخاطبان با شــور و علاقه زیـادی آمادگی خود را اعلام مـیکنند، کـه این برایم جالب است. درون طول مسابقه مانیتورهایی درون مقابل شرکتکننده قرار مـیگیرد کـه یک رمز را درون خود دارد، با روشن شدن هر کدام از مانیتورها درون پی پاسخ بـه سؤالات یـا انجام صحیح بازیها، یکی از حروف رمز آشکار مـی شود. اغلب رمزها اسم سریـال و فیلم سینمایی است. بعضی از مخاطبان ما آنقدر حرفهای هستند کـه با روشن شدن سه حرف، رمز را حدس زده اند. محتوای مسابقه، گرافیک آن و جایزههای خوبش عواملی هستند کـه جذابیت این مسابقه را افزون کردهاند.
مسابقه «نما بـه نما» که تا کی ادامـه پیدا مـیکند؟
فعلاً قرار بر این هست که که تا ۲۲ بهمن مسابقه را ادامـه بدهیم و اگر بـه مشکلی برنخوریم که تا آخر سال برنامـه را پیش مـیبریم.
*تسنیم
: نحوه شرکت در مسابقه نما به نما[جزئیـات مسابقه «نما بـه نما» از زبان تهیـه کننده - اخبار ... نحوه شرکت در مسابقه نما به نما]
نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 16 Jun 2018 03:34:00 +0000